Przedszkole Samorządowe w Dąbrowie
05-092 Łomianki, ul. Kolejowa 51
tel./fax. 0-22- 751-24-70
www.przedszkoledabrowa.edulomianki.pl
e-mail: dyrektor.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl
Kto jest administratorem Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jest:
Przedszkole Samorządowe w Dąbrowie
z siedzibą w Łomiankach (05-092), przy ul. Kolejowej 51
(dalej „My”, „Przedszkole” lub „Administrator”),
reprezentowane przez Dyrektora Przedszkola.
Inspektor Ochrony Danych: Andrzej Rybus- Tołłoczko, e-mail: iodo@rt- net.pl
Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych?
Można napisać do nas w sprawie danych osobowych:
adres e-mail: dyrektor.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl,
adres pocztowy: Dane Osobowe Przedszkole Samorządowe w Dąbrowie,
ul. Kolejowa 51, 05-092 Łomianki.
Skąd mamy Pani/Pana dane?
Otrzymaliśmy je od Pani/Pana w związku z prowadzoną przez nas działalnością opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą, czyli zostały nam one udostępnione na mocy przepisów prawa bądź za zgodą.
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Administratora?
Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do realizacji naszej działalności o charakterze użyteczności publicznej, a robimy to na podstawie przepisów prawa między innymi takich jak:
- ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela
- ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej
- oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw.
Przetwarzanie danych osobowych dzieci oraz ich rodziców odbywa się na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Jeśli się Pani/Pan na to zgodzi, przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe w celu:
- zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www;
- udziału w wydarzeniach organizowanych przez Administratora;
- umożliwienia łatwiejszego kontaktu.
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach innych, niż realizacja zadań publicznych, może Pani/Pan wycofać w dowolnym momencie w ten sam sposób w jaki ją Pani/Pan wyraził. Oświadczenie o wycofaniu zgodny może Pani/Pani przesłać na adres korespondencyjny Administratora bądź mailowy podany powyżej.
Czy musi Pani/Pan podać nam swoje dane osobowe ?
Tak, ponieważ wynika to z przepisów prawa.
Wymagamy też podania przez Panią/Pana danych osobowych na formularzach służących do zgłoszeń uczestnictwa w organizowanych przez nas wydarzeniach.
Zakres zbieranych przez nas danych jest określony w regulaminach wydarzeń i zależy on od jego charakteru.
Poza podawaniem danych wynikających z przepisów prawa, podanie Pani/Pana danych jest dobrowolne.
Jakie ma Pani/Pan uprawnienia wobec administratora w zakresie przetwarzanych danych?
Gwarantujemy spełnienie następujących Pani/Pana praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), tj.
- sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO; w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
- ograniczenia ich przetwarzania, na podstawie art. 18 RODO; w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: gdy zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe – może Pani/Pan żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; jeśli Pani/Pana dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem.
Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Pani/Pana danych osobowych do organu nadzorczego, którym od 25 maja 2018 r. jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jakim kategoriom odbiorców udostępniamy Pani/Pana dane osobowe?
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane:
- podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- podmiotom świadczącym usługi:
- doręczania korespondencji
- świadczenia usług archiwizacyjnych
- obsługi hostingowej
- obsługi IT
Jak długo przechowujemy Pani/Pana dane osobowe?
Przechowujemy Pani/Pana dane osobowe przez czas określony w stosownych przepisach prawa, a następnie przekazujemy je do składnicy akt.
W przypadku organizacji wydarzeń – będziemy przetwarzać dane przez czas trwania wydarzenia i okres rozliczenia/wręczania nagród.
Czy przekazujemy Pani/Pana dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający na Pani/Pana prawa?
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).
W związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy:
- Administratorem danych osobowych jest Przedszkole Samorządowe w Dąbrowie (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Kolejowa 51, 05-092 Łomianki. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres:: ul. Kolejowa 51, 05-092 Łomianki lub drogą e-mailową pod adresem: dyrektor.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Andrzeja Rybus-Tołłoczko, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). - Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu:
- nawiązania kontaktu z Administratorem, na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na zapewnieniu kontaktu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym udzielenia odpowiedzi na wysłane zapytanie, w szczególności odpowiedź na pytanie w trybie dostępu do informacji publicznej – art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- realizacji zadań statutowych przez Administratora – art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- dochodzenia i obrony ewentualnych roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt. 4, a po tym czasie przez okres niezbędny do wykonania obowiązku archiwizacyjnego.
- Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom tylko na podstawie przepisów prawa oraz umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Posiada Pan/ Pani prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi na działania Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy podstawę przetwarzania stanowi przepis prawa lub zawarta umowa.
- Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.