„TROPICIELE” – ,,O” i 5- latki
Kochani Rodzice!
Rok szkolny rozpoczęty. Minął pierwszy miesiąc w przedszkolu.
Cała nasza grupa ,,urzęduje” w sali na dole. Mamy dużo miejsca do zabawy i nauki.
Przyszła już jesień i dlatego uczymy się nowej piosenki: IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT….
A OTO I SŁOWA….
KWITNĄ ASTRY KOLOROWE, LIŚCIE LECĄ MI NA GŁOWĘ,
W POLU KOPIĄ KARTOFELKI, BO JUŻ CZAS!
JESIEŃ WITA ŚWIAT, WITA NAS!
IDZIE JESIEŃ, IDZIE JESIEŃ POPRZEZ ŚWIAT.
WRZESIEŃ W KOLOROWE LIŚCIE WPADŁ! O TAK!
IDZIE JESIEŃ ZA NIĄ SŁOŃCA ZŁOTY BLASK.
WITAJ, WITAJ WŚRÓD NAS, WITAJ WŚRÓD NAS!
Rodzice, poproście swoje dziecko…. na pewno zaśpiewa! ;))))
Poznaliśmy pierwszą literę! I jest to litera O !!!!
O jak okno, Ola, osa itd. ćwiczcie ze swoją pociechą!
ZAJĘCIA DODATKOWE W GRUPIE:
1. JĘZYK ANGIELSKI
•WTOREK OD.GODZ. 9.50 DO GODZ. 10.50 ( grupa IV i III )
•CZWARTEK OD. GODZ. 12.30 DO GODZ. 13.30 ( grupa III i IV )
2. RELIGIA:
•WTOREK OD GODZ. 13.50 DO GODZ. 14.20
•ŚRODA OD GODZ. 13.40 DO GODZ. 14.10.
W PIERWSZY PÓŁROCZU W GRUPIE „TROPICIELE”
BĘDĄ REALIZOWANE PROJEKTY EDUKACYJNE :
- „PRZYJAŹŃ”
Dzieci będą odkrywały znaczenie przyjaźni poprzez pryzmat zabawy i czerpanej przyjemności ze wspólnie spędzonego czasu.
Ogólne cele projektu to :
- Kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci,
- Uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego,
- Kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami,
- Kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych.
- „MÓJ WYMARZONY ZAWÓD”
Aktywność dzieci obejmie zakres preorientacji zawodowej oraz kształtowania wyobraźni.
Ogólne cele projektu to:
- Rozwijanie preorientacji zawodowej,
- Poznanie różnego typu zawodów,
- Wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
- Wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własna działalność plastyczną , w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
- Rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
- Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W PAŹDZIERNIKU :
1. IDZIE JESIEŃ …PRZEZ OGRÓD I SAD.
2. IDZIE JESIEŃ …DO ZWIERZĄT.
3. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY.
4. IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
„TROPICIELE” – PAŹDZIERNIK 2019r.
- Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie.
- Odkrywanie liter o, O , a, A, m, M, e, E – mała, wielka, drukowana i pisana.
- Wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt oraz zmian zachodzących w ich życiu jesienią, przygotowań do zimy.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej, wzrokowej, dotykowej i węchowej.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb :1, 2, 3, 4.
- Rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców oraz wykonanych z nich przetworów.
- Poznawanie w zabawie właściwości niektórych produktów np. orzechów.
- Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa.
- Zapoznanie z rodzajami ziarna, pieczywa , z etapami pieczenia chleba.
- Poznanie właściwości fizycznych węgla i wełny.
- Zapoznanie z figura geometryczna – prostokątem.
- Utrwalenie nazw liczebników porządkowych.
- Poznanie stanów skupienia wody i ich właściwości.
- Rozwijanie umiejętności opisywania charakterystycznych cech .
- Rozumienie konieczności dostosowania ubrań do temperatury otoczenia.
- Zajęcia umuzykalniające i plastyczne dostosowane do omawianych tematów.
- Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne.