Menu
  • bip

  • „TROPICIELE” – ,,O” i 5- latki

    Drodzy Rodzice,

    Polecamy artykuł  psychologa o tym, dlaczego niektóre przedszkolaki nie umieją rozstać się z rodzicami. 

    to pomysły do wykorzystania w zabawach z Waszymi dziećmi.

    Polecamy  artykuł  psychologa o okresach krytycznych w rozwoju dziecka.

    Teatr Baj zaprasza :

    www.teatrbaj.pl
     www.facebook.com/TeatrBaj/

     

    Co to są Lulitulisie? Odpowiedź znajdziesz w bajce na dobranoc.
    https://www.youtube.com/watch?v=Q2AJPjbZJxc

    Przygotowaliśmy również zajęcia FITNESS na naszym kanale YT.
    https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s​

    Dla rodziców polecamy artykuł  psychologa o tym, jak sobie radzić z dzieckiem, które wymusza.
    https://www.lulitulisie.pl/post/dziecko-wymusza-wrzaskiem-histerią-i-płaczem-nasz-psycholog-wyjaśnia-dlaczego

    Link do portalu:
    https://www.lulitulisie.pl/dzieci

    Przykładowe filmiki:
    Fitness dla dzieci – 6 min super ćwiczeń:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=9iOLdoHhLpc&feature=emb_logo

    Piosenka dla dzieci z pokazywaniem:
    https://www.youtube.com/watch?v=_S1dFAdmfaM&t=5s

    Słuchanie bajek po angielsku:
    https://www.youtube.com/watch?v=lIwZcK5HpKU&t=13s

    Pod opieką psychologa dziecięcego powstała bajeczka „Hania i Lulitulisie w Wirusolandii” pomagająca dzieciom przejść przez ten trudny czas. Musimy otoczyć specjalną opieką zwłaszcza najmłodszych, którzy nie wszystko rozumieją, a ich beztroskie życie zostało w ostatním czasie mocno zachwiane.
    Bajeczkę można  ściągnąć ze strony
    https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci

    Polecamy również artykuł o tym jak Lulitulisie pomagają dzieciom i jak rozmawiać z maluchami na trudne tematy, takie jak koronawirus.
     
     
    Razem z Lulitulisiami  zadbajmy o edukację i świadomość ekologiczną u najmłodszych. Pod okiem opiekuna merytorycznego powstała bajeczka „Hania i Lulitulisie. Potworny problem” pomagająca dzieciom lepiej zrozumień na czym polega problem z zanieczyszczeniem środowiska.
     
    Niech każde dziecko pozna Antoniego – miłego, plastikowego potwora z Wielkiego Oceanu!
     
    Bajeczkę można bezpłatnie ściągnąć ze strony
    https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci
     
    Na naszym kanale YT jest również wideoczytanka
     
    Polecamy artykuł o tym jak Lulitulisie pomagają dzieciom.
     
    Na kanał na YouTube
    znajdują się filmiki z aerobikiem, bajki, piosenki dla dzieci, oraz wiele innych, atrakcyjnych materiałów dla maluchów.
     
     

    ZAJĘCIA DODATKOWE W GRUPIE:

    po powrocie do przedszkola…

    1. JĘZYK ANGIELSKI:

    PONIEDZIAŁEK  OD.GODZ. 8.30 DO GODZ. 9.00

    PIĄTEK  OD. GODZ. 8.40 DO GODZ. 9.10

    2. RELIGIA:

    WTOREK  OD GODZ. 13.50 DO GODZ. 14.20

    ŚRODA  OD  GODZ. 13.40 DO GODZ. 14.10.

    Nauczycielki realizują również program autorski z języka angielskiego Claire Selby

    W PIERWSZY PÓŁROCZU W GRUPIE „TROPICIELI”

    ZREALIZOWANE ZOSTAŁY  PROJEKTY EDUKACYJNE :

    1. „PRZYJAŹŃ”

    Dzieci będą odkrywały znaczenie przyjaźni poprzez pryzmat zabawy i czerpanej przyjemności ze wspólnie spędzonego czasu.

     Ogólne cele projektu to :

    1. Kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci,
    2. Uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego,
    3. Kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami,
    4. Kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych.
    1. „MÓJ WYMARZONY ZAWÓD”

    Aktywność dzieci obejmie zakres preorientacji zawodowej oraz  kształtowania wyobraźni.

        Ogólne cele projektu to:

    1. Rozwijanie preorientacji zawodowej,
    2. Poznanie różnego typu zawodów,
    3. Wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
    4. Wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własna działalność plastyczną , w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
    5. Wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
    6. Rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
    7. Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
    8. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

    3.  „BEZPIECZEŃSTWO ZIMĄ”

    Uświadomienie dzieciom konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

    PROJEKT EDUKACYJNY – CZERWIEC :

    4. „ZABAWKI EKOLOGICZNE”

    Ogólne cele projektu to:

    1. kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów);
    2.  rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią;
    3. zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami;
    4. wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,rozwijanie zdolności manualnych;
    5. kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej i w rodzinie oraz przestrzegania przyjętych zasad;
    6. rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

    ZNAMY JUŻ LITERY : o,O, a,A, m,M, e,E, i,I, t,T, d,D, k,K, l,L, y,Y, r,R, s,S, n,N,b,B, g,G, w,W, z,Z, u,U, p,P ,c,C, ł, Ł , j,J,f,F,  ż, Ż, h, H,

    UMIEMY JUŻ ZAPISAĆ CYFRY : 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9

     

    PODZIĘKOWANIA:

    1 .Mamie Hani za przyniesione do przedszkola zabawki dla dzieci.

    2. Mamie Oliwki za materiały do zajęć plastycznych.

    3. Rodzicom Mai za kolorowanki, pracę na konkurs i Mikołaja.

    4. Mamie Igora za gry i książeczki.

    5. Mamie Nikoli za książeczki.

    6. Rodzicom  Maksia za zakup upominków Mikołajkowych , książeczki.  i  szczególne zaangażowanie w poczęstunek wigilijny w grupie oraz – szczególnie mamie Maksia – za czynny udział w pracach Rady Rodziców.

    7. Mamie Anastazji za piórniki dla dzieci z grupy.

    8. Mamie Krzysia za torebki foliowe.

    9. Tacie Krzysia za prezentacje zawodu : strażnik miejski.

    10.Mamie Anastazji i tacie Maksia za ciekawe spotkania z książką.

    11.Wszystkim Rodzicom, którzy przyczynili się do uświetnienia wigilii w grupie.

    12.Wszystkim Rodzicom, którzy angażują się w domach w pracę z dziećmi.

    13.Serdecznie dziękujemy wszystkim Rodzicom, którzy współpracowali z nami podczas nauczania zdalnego.

     

    TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W MARCU:

    1. ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY.

    2. ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW.

    3. W MARCU JAK W GARNCU.

    4. WIOSENNE PRZEBUDZENIE.

     

    TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W KWIETNIU:

    1. WIELKANOC.

    2.WIOSENNE POWROTY.

    3.WIOSNA NA WSI.

    4.DBAMY O PRZYRODĘ.

     

    TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W MAJU:

    1.MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION.

    2.MOJA OJCZYZNA.

    3.ŁĄKA W MAJU.

    4.ŚWIĘTO RODZICÓW.

    TEMATY KOMPLEKSOWE REALIZOWANE W CZERWCU:

    1.NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI.

    2.WAKACYJNE PODRÓŻE.

    3.POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.

    4.PROJEKT – „ZABAWKI EKOLOGICZNE”.

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

    „TROPICIELE” – MARZEC 2020r.

    • wzbudzenie zainteresowania literaturą dziecięcą;
    • zwracanie uwagi na prawidłową wymowę i piękno języka polskiego;
    • wprowadzenie liter : p,P, c,C, ł, Ł ;
    • rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów;
    • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach;
    • segregowanie przedmiotów według określonej cechy;
    • wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku – wiosną;
    • rozumienie konieczności ubierania się w zależności od pogody;
    • rozumienie potrzeby jedzenia witamin w nowalijkach;
    • rozpoznawanie , nazywanie zwierząt egzotycznych;
    • rozpoznawanie,  nazywanie zwierząt naszych pól i lasów;
    • poznanie kuli jako bryły przestrzennej ;
    • zabawy badawcze;
    • ćwiczenia poranne ;
    • ćwiczenia gimnastyczne .

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

    „TROPICIELE” – KWIECIEŃ 2020r.

    • poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi;
    • obserwacja zmian zachodzących wiosną w przyrodzie;
    • poznanie życia ptaków na wiosnę;
    • poznanie zwierząt hodowlanych i ich potomstwa;
    • poznanie przejawów działalności ekologicznej i norm ekologicznych;
    • rozwiązywanie zagadek, rebusów, układanie historyjek obrazkowych;
    • wprowadzenie liter : j,J, f,F, ż,Ż , h,H,;
    • analiza , synteza wyrazowa;
    • wyodrębnianie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
    • porównywanie ,klasyfikowanie według wybranej cech;
    • przeliczanie, stosowanie znaków<, >, = w sytuacjach zadaniowych;
    • mierzenie przy pomocy sznurka, krokami, stopami;
    • wyróżnianie kierunków na kartce papieru;
    • piosenki i wiersze tematyczne;
    • ćwiczenia gimnastyczne;
    • tematyczne prace plastyczno-techniczne;
    • dbanie o estetykę prac i pomieszczeń, w których powstają, sprzątanie po skończonej nauce i zabawie.

     

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

    „TROPICIELE” – MAJ 2020r.

    • przywiązanie i znajomość swojego regionu, doskonalenie znajomości adresu;
    • kształtowanie świadomości przynależności narodowej, znajomości symboli narodowy;
    • Warszawa jako stolica Polski;
    • uwrażliwienie na piękno naszego kraju i przyrody ojczystej;
    • Polska jako kraj Europy. przynależność do Unii Europejskiej;
    • doskonalenie znajomości adresu;
    • zmiany w przyrodzie zachodzące na wiosnę,wiosna na łące;
    • ukazanie znaczenia wartości rodziny, konieczności szacunku dla rodziców;
    • utrwalanie poznanych liter, zabawy sylabami;
    • zachęcanie do słuchania czytanych baśni;
    • utrwalenie umiejętności dodawania, odejmowania , porównywania w sytuacjach zadaniowych;
    • zabawy badawcze nt. mierzymy pojemność;
    • zabawy z sześcianem;
    • porównywanie wzrostu;
    • utrwalanie nawyków higienicznych;
    • stosowanie zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach;
    • tematyczne zabawy ruchowe;
    • ćwiczenia gimnastyczne;
    • tematyczne prace plastyczno-techniczne;
    • dbanie o estetykę prac i pomieszczeń, w których powstają, sprzątanie po skończonej nauce i zabawie.

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

    „TROPICIELE” – CZERWIEC 2020r.

    • rozwijanie poczucia własnej wartości;
    • doskonalenie umiejętności nazywania swoich emocji;
    • kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych;
    • dostrzeganie różnic i podobieństw między dziećmi różnych ras;
    • utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia i miesięcy;
    • utrwalanie poznanych liter, zabawy sylabami;
    • zapoznanie z kontynentami i globusem;
    • zapoznanie ze środowiskiem obszarów górskich;
    • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie;
    • utrwalenie nazw środków lokomocji i gdzie się poruszają;
    • bezpieczeństwo podczas zabaw wakacyjnych;
    • zachęcanie do wspomnień – co mi się najbardziej podobało w przedszkolu ?;
    • porównywanie ciężaru przedmiotów;
    • zabawy badawcze;
    • kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów);
    •  rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią;
    • zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami;
    • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,rozwijanie zdolności manualnych;
    • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej i w rodzinie oraz przestrzegania przyjętych zasad;
    • rozwijanie kreatywności i wyobraźni;
    • przeliczanie , klasyfikowanie według określonej cechy;
    • dodawanie, odejmowanie z użyciem poznanych cyfr (lub indywidualnych możliwości );
    • porównywanie liczebności zbiorów z użyciem znaków <, >, =;
    • utrwalanie nawyków higienicznych;
    • stosowanie zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach;
    • tematyczne zabawy ruchowe;
    • ćwiczenia gimnastyczne;
    • tematyczne prace plastyczno-techniczne;
    • dbanie o estetykę prac i pomieszczeń, w których powstają, sprzątanie po skończonej nauce i zabawie.

    UCZYMY SIĘ WIERSZYKÓW:

    Kim  jesteś ?

    Czy wiesz, kim jesteś?

    − To oczywiste!

    Co ci jest bliskie?

    − Znaki ojczyste.

    Ojczyste barwy

    − biało – czerwone.

    Ojczyste godło

    − orzeł w koronie.

    Ojczyste w hymnie

    − mazurka dźwięki,

    no i stolica

    − miasto syrenki.

    I jeszcze Wisła

    co sobie płynie:

    raz na wyżynie,

    raz na równinie,

    i mija miasta

    prześliczne takie…

    – Już wiesz, kim jesteś?

    – Jestem Polakiem.

     

     

    Kolorowe koła
     
    Spójrzcie uważnie dookoła,
    wszędzie są kule i koła.
    Kół co niemiara, kul co niemiara.
    Jest koło! Tarcza zegara.
    Wesoło koła turkocą
    pod starodawną karocą.
    Na drogach świecą się jasno,
    błysną i gasną, błysną i gasną.
    A tutaj koło przy kole:
    wagon, semafor – to kolej.
    A kiedy kół jest tak dużo,
    po prostu pachnie podróżą.
    Kulę każdy nadmucha –
    od babci do malucha.
    Zrobimy z mydła pianę
    i będą bańki mydlane.
     
    Ojej, przepraszam, omyłka.
    To już nie bańka – to piłka.
    Tu mamy kulę armatnią,
    niemodną wprawdzie ostatnio.
    Sypią się kule, kuleczki,
    wiśnie, a może porzeczki.
    Nitka, na nitce kulki.
    Czyje korale? – Urszulki.
    Balon
    to kula z gondolą.
    Lećmy!
    Państwo pozwolą.
    W balonie było przyjemnie,
    lecz pora wracać na Ziemię.
    Noc właśnie Ziemię otula.
    A Ziemia – to co?
    Też kula.

    ŚPIEWAMY PIOSENKI:

    ZAJĄCE

    I.
    W wielkim lesie na polanie – hop, hop, myk, myk, myk,
    zając Szarak ma mieszkanie – hop, hop, myku, myk.
    II.
    Szara pani zającowa – hop, hop, myk, myk, myk,
    pod łopianem dziatki chowa – hop, hop, myku, myk.
    III.
    Ten zajączek, Szaruś mały – hop, hop, myk, myk, myk,
    wcale nie chce słuchać mamy – hop, hop, myku, myk.
    IV.
    Właśnie schował się za wrzosem – hop, hop, myk, myk, myk,
    tylko mu wystaje nosek – hop, hop, myku, myk.
    V.
    Mała śliczna Szaronóżka – hop, hop, myk, myk, myk,
    ciągle tańczy na paluszkach – hop, hop, myku, myk.
    VI.
    A najmniejszy, Długouszek – hop, hop, myk, myk, myk,
    płacze, bo go boli brzuszek – hop, hop, myku, myk.
    VII.
    Biega szaraczkowa mama – hop, hop, myk, myk, myk,
    tata ciągle jej pomaga – hop, hop, myku, myk.
    VIII.
    Bo rodzice zajączkowie – hop, hop, myk, myk, myk,
    troszczą się o dzieci swoje – hop, hop, myku, myk.